Drodzy Rodzice!

SPOTKANIE ADAPTACYJNE
        W dniu 27.08 (czwartek) serdecznie zapraszamy dzieci wraz z rodzicami  na zajęcia adaptacyjne, podczas których nasze przyszłe przedszkolaki poznają swoje nauczycielki i sale.
        Ze względu na  epidemię COVID-19 i obowiązujący reżim sanitarny w zajęciach wraz z dzieckiem może uczestniczyć wyłącznie jedna osoba dorosła, która będzie musiała mieć założoną maseczkę lub przyłbicę oraz zdezynfekowane przy wejściu dłonie (lub założone rękawiczki jednorazowe).

 Informujemy, że rodziców oraz dzieci obowiązuje zmiana obuwia.

 W zajęciach mogą wziąć udział wyłącznie osoby zdrowe.
        Spotkania  adaptacyjne dla każdej grupy odbędą się w trzech turach. 

Godziny zajęć dla poszczególnych grup:

Misie: 1 tura –   9:00 –   9:30                     Pszczółki: 1 tura –  9:45 – 10:15

            2 tura – 10:00 – 10:30                                      2 tura – 10:45 – 11:15

            3 tura – 11:30 – 12:00                                      3 tura – 11:45 – 12:15

 

      Spotkanie potrwa około 0,5 godziny. Rodziców biorących udział w spotkaniu prosimy o zachowywanie bezpiecznego dystansu względem innych osób.

W kwestii godziny – kto w której turze –wychowawca danej grupy skontaktuje się telefonicznie z każdym rodzicem.

Wyprawka dotyczy wszystkich dzieci w przedszkolu od 1.09.2020


Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z poniższą listą rzeczy, które należy przynieść pierwszego dnia pobytu dziecka w przedszkolu (od 1.09.2020):

  • podpisany worek z ubraniami na zmianę,
  • kapcie,
  • chusteczki higieniczne (duża paczka),
  • chusteczki higieniczne mokre (z możliwością utylizacji w toalecie),
  • ręczniki papierowe / w „MRÓWCE „ można kupić takie do dozowników, składane w prostokątnych  paczkach , są praktyczniejsze w przedszkolu /.

 

Wszystkie rzeczy dziecka powinny być wyraźnie podpisane.

Zachęcamy również do zapoznawania dzieci z ich  rzeczami. O ewentualnych innych potrzebnych przyborach w zależności od grupy dowiecie się Państwo podczas wrześniowych zebrań z nauczycielkami poszczególnych grup.

Przygotowanie do przedszkola

 

           Zwracamy Państwa szczególną uwagę na to, że niezwykle pomocne dziecku na etapie rozpoczynania edukacji przedszkolnej są:
samodzielność (dziecko, które potrafi samodzielnie jeść, ubierać się i rozbierać oraz radzi sobie z samoobsługą w toalecie to dziecko, które będzie czuło się znacznie pewniej w przedszkolu)
pozytywne podejście względem przedszkola: nie straszenie przedszkolem, lecz ukazywanie go, jako miejsca miłego, pełnego dzieci i dobrej zabawy

          Rozstanie z rodzicem to dla dziecka zawsze trudne przeżycie. Razem zróbmy wszystko, by jak najbardziej ułatwić ten etap naszym przyszłym przedszkolakom! 

 

Wychowawcy

 

Kształtowanie czynności samoobsługowych u dzieci

    Kształtowanie czynności samoobsługowych u dzieci jest bardzo istotne w procesie ich rozwoju. Wykonując różne czynności na miarę swoich możliwości zaspokajają własne dążenie                          do samodzielności. Wczesne kształtowanie czynności samoobsługowych pozwala                                 na przekształcenie ich w nawyki. Dziecko zachęcane przez rodziców i nauczyciela                                do doświadczania, badania otaczającego go świata już od najmłodszych lat buduje własną samodzielność.

Niby proste prawda?

     A coraz więcej dzieci w wieku trzech lat przychodząc do przedszkola nie potrafi założyć sobie butów, nie wspomnę o założeniu kurtki czy zapięciu guzików.  Czeka, aż pani pomoże nie próbując poradzić sobie z daną czynnością. Skąd się to bierze? Mam wrażenie, że czasy w których żyjemy zmuszają nas do ciągłego “biegu”. Jesteśmy zabiegani, zapracowani i często, aby było szybciej wyręczamy własne dzieci w najprostszych czynnościach. Króluje nadopiekuńczość. Musimy sobie zdać sprawę z tego, że nie na tym rola świadomego rodzica polega. Naszych zadaniem wychowawczym jest to, aby tak wykształcić czynności samoobsługowe aby przekształciły się w nawyk. Bez pośpiechu z dużą ilością cierpliwości powinniśmy wspierać nasze pociechy gdy tego potrzebują. Słowami typu: “brawo”, “świetnie sobie poradziłeś” zmotywujemy dziecko do działania.

     Pamiętajmy, że dzieci w wieku przedszkolnym mierzą się z wieloma zadaniami w zakresie samoobsługi typu:

  • samodzielne spożywanie posiłków, prawidłowe posługiwanie się sztućcami, nakrywanie                 do stołu,
  • sygnalizowanie swoich potrzeb fizjologicznych, umiejętności korzystanie z toalety,
  • samodzielne (naprzemienne ruchy) mycie rąk: po powrocie ze spaceru, placu zabaw,                      po korzystaniu z toalety, po zabawach ruchowych i plastycznych, przed i po posiłku,
  • opanowywanie sztuki ubierania się i rozbierania, zapinania i odpinania guzików,
  • zakładanie kapci i butów, wiązania sznurowadeł,
  • dobieranie odpowiedniego stroju do warunków atmosferycznych.

 

Dużo prawda ?

     Jednak jeśli zaczniemy małymi krokami, już od najmłodszych lat kształtować czynności samoobsługowe u dzieci, nie będą miały problemu w przedszkolu z samodzielnością.

    Aby wspomaganie czynności samoobsługowych przebiegało harmonijnie tłumaczmy, wyjaśniajmy. Pokazujmy dziecku jak wykonać daną czynność na własnym przykładzie. Czytajmy odpowiednią lekturę. Zaaranżujmy zabawy tematyczne np.: w ubieranie lali na spacer, prawidłowe mycie rąk czy zapinanie sweterka misiowi. To od nas samych zależy jak ukierunkujemy zabawę, ale jedno jest pewne – naszym dzieciom na pewno się spodoba. Pamiętajmy, że w codziennych czynnościach ćwiczy sprawność ruchową, spostrzeganie, myślenie, uwagę i osiąga dojrzałość społeczną.

Stawiajmy zadania na miarę możliwości dziecka a odniesie sukces.

InformacjeInformacje:

Liczba wyświetleń: 250

Utworzono dnia: 24.08.2020

Dokument wprowadził:
Monika Kokańska

Dokument opublikował:
Administrator główny

Drukuj dokument

Historia publikacjiHistoria publikacji:

24.08.2020, Monika Kokańska:

Edycja zakładki Aktualności

24.08.2020, Administrator główny:

Edycja zakładki Aktualności

24.08.2020, Administrator główny:

Utworzenie zakładki Aktualności